Şanlıurfa’da hasat sezonunun ardından tarlalarda anız yakılması nedeniyle ekili alanlarda yaşanan yangınlar artış gösterirken, Şanlıurfa Valisi Hasan Şıldak konuya ilişkin önemli bir uyarıda bulundu.
Son günlerde özellikle kırsal bölgelerde anız ve arazi yangınlarında ciddi bir artış yaşandığına dikkat çeken Vali Şıldak, anız yakmanın hem tarım arazilerine hem de çevreye büyük zarar verdiğini vurguladı.
Valilik tarafından daha önce alınan karar doğrultusunda anız yakılması, tarım arazilerine ateşle yaklaşılması ve açık alanda ateş yakılması yasaklanmıştı. Yetkililer, bu yasağa uymayanlar hakkında jandarma ekipleri tarafından yasal işlem yapıldığını ve idari para cezası uygulandığını hatırlattı.
Vali Şıldak, vatandaşlara yaptığı çağrıda, “Anız yakmayalım, tarım arazilerine zarar vermeyelim. Can ve mal güvenliğini riske atmayalım” ifadelerine yer verdi.
Özellikle yaz aylarında rüzgarın da etkisiyle hızla yayılan yangınların, binlerce dönüm ekili alanı kısa sürede yok edebildiği belirtilirken, yetkililer çiftçilere ve vatandaşlara daha duyarlı olma çağrısını yineledi.

0 Yorum